Hello Élet!

Hello Élet!

Hullócsillag

2017. november 12. - lisett

Napok óta arról hallani, hogy nézzünk fel az égre, mert láthatunk hullócsillagokat. Mindez köszönhető annak, hogy a Föld a napokban halad át a Perseidák meteorraj legsűrűbb részén. Ez a találkozás okozza a csillaghullást, amit szabad szemmel is megcsodálhatunk. És természetesen, ha ilyet látunk, akkor automatikusan mindenkinek beugrik, hogy kívánni kell valamit. Tegnap éjjel láttam én is párat és egyszerűen nem állhattam meg, hogy ne kívánjak.

De elgondolkodtam azon, hogy miért csináljuk ezt? Miért kell kívánnunk? Mert valami hiányzik még az életünkből és jó lenne, ha a része lenne. És ha nem kellene kívánnunk semmit, akkor mi történne? Ugye milyen furcsa gondolat? Mert ez azt jelentené, hogy azon kívül, amink jelenleg van, nincs szükségünk semmi másra, hogy boldogok legyünk.

Azt hiszem, ennek az állapotnak az elérésére kell törekednünk, még akkor is, ha most még csak a hullócsillagokban bízunk. Gondolataimat versbe öntve kívánom mindenkinek, hogy elérje ezt az állapotot!

Nem kívánok semmit

Azt mondják, ha hullócsillagot látsz,
Teljesül, bármit kívánsz.
Tegnap éjjel láttam egyet,
De nem kívántam semmit sem.

Kérdeztem magamtól, miért tettem,
De csak erre a válaszra leltem.
Egy kívánság vajon mennyit ér?
Elfecsérelhető a semmiért?

Ha úgy érzem, teljes az életem,
Egy kívánsággal megtörhetem?
Ha minden úgy jó, ahogy van,
Akkor most kívánnom, nem szabad.

Nekem már teljesült az álmom,
Azzal, hogy nem kell kívánnom.
De ha kívánnék is, csak ennyi lenne:
Maradjon ez így mindörökre!

Írta: Reider-Tabáni Erzsébet

2016. augusztus

 

3442024.jpg

Fotó forrása: internet

A bejegyzés trackback címe:

https://helloelet.blog.hu/api/trackback/id/tr112340649

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása